kenapa saya tak online dirumah & kisah broadband | .:: ZULAIKHA ::.

.::duit sewa rumah::.

Thursday, November 4, 2010

kenapa saya tak online dirumah & kisah broadband

Assalamualaikum w.b.t dan selamat sejahtera. 


Waktu kamu membaca entry ni rasanya saya sudah berada di rumah. Sedang berehat bersama keluarga tersayang. Mungkin juga tengah berkongsi cerita bersama angah dan eli. Atau mungkin tengah bermain ala kanak - kanak bersama syira dan aina.


Walau apa pun yang saya tengah buat, saya nak cakap terima kasih sebab kamu sudi datang dan baca blog saya. Kalau kamu komen kat blog saya, bertambah terima kasih. Maaf sebab saya tak dapat jenguk blog kamu buat masa ni. Tunggu saya pulang ke kolej baru boleh melawat kamu. Ataupun tunggu saya punya broadband sendiri baru saya boleh online di rumah dan melawat blog kamu. Harap kamu tak marah ye. 


Bercerita tentang broadband, saya rasa dah tak sabar nak berkerja sebab nak beli broadband sendiri. Mungkin kamu pelik, kenapa perlu tunggu kerja. Minta saja dengan abah atau emak. Jawapan saya tidak dan tidak perlu. Mereka telah banyak bersusah payah untuk saya. Jadi saya tidak boleh menyusahkan mereka lagi.


Saya juga bukan penerima biasiswa JPA atau KPM. Saya hanya berhutang dengan PTPTN untuk menyara sebuah kehidupan di universiti. Justeru, walaupun untuk membayar RM70+- sebulan, saya tidak mampu. Sedangkan untuk menanggung diri selama satu semester pun sudah tercungap - cungap, ini pula untuk menambah beban baru. Maka, keputusan untuk membeli broadband sewaktu di universiti juga saya kira tidak dan tidak perlu. Jadi hanya dengan berkerja saya mampu mendapatkan keinginan ini. InsyaAllah. Doakan saya ya.


Untuk makluman, ini adalah pendapat dan sebab mengapa saya tidak mempunyai broadband. Tiada kena mengena dengan sesiapa yang broadbandnya dibeli dan diberikan oleh ibu bapa mereka. Juga tiada kena mengena dengan sesiapa yang memiliki broadband menggunakan wang biasiswa. Harap kamu tak salah faham.


aku: kenapa sekarang ni kerap sangat nampak gamba dia kat photo memories FB?

tetap sayang kamu;
-zulaikha-

2 127 comments:

Jie(",)v said... [Reply to comment]

mu balik doh ko zueeee???
jelesss owh aku..... -.-

Unknown said... [Reply to comment]

ada masa pi cari tempat yg boleh layan wi-fi. freee

Related Posts with Thumbnails