Menulis blog: Aku ingin menulis sepertinya. [part 1] | .:: ZULAIKHA ::.

.::duit sewa rumah::.

Friday, January 13, 2012

Menulis blog: Aku ingin menulis sepertinya. [part 1]

Blog yang bermanfaat.

Niat dihati nak kongsi satu doa untuk jadi insan yang bersyukur tapi saya terlupa ayat tersebut. Mujur doa tu diberikan oleh seorang sahabat, jadi terus tergerak hati untuk tanya dia. Dalam kiriman SMS yang dibalas, sahabat tadi minta saya lihat blognya. Katanya dia dah post doa tersebut dalam blog. Lepas buka blog sahabat ni, perkara pertama yang saya buat bukanlah cari doa berkenaan, tapi baca dulu kandungan blognya. 


Ya Allah. Blog ini sangat ber'isi'. Jauhnya beza dengan blog saya. Kalau dibuat perbandingan, saya rasa blog saya kosong. Tidak berisi. Sebab, saya terfikir, apa manfaat yang orang boleh dapat dari blog saya? Ya. Itu definisi berisi yang saya sebut tadi. Berisi dalam ertikata memberi manfaat kepada orang lain.



Untuk sejenak, saya berfikir. Adakah pembaca blog saya dapat manfaat dari apa yang saya kongsikan? Saya tak pasti. Melihat kepada penulisan sahabat ini juga membuatkan saya berfikir. Bila saya mampu menulis seperti dia? Menulis sebagai medium perkongsian apa yang dibacanya. Menulis dengan matang. Dan sekali lagi saya terfikir. Dari mana saya harus mula?



Sementara saya mencari halatuju blog ini, saya kongsikan kepada anda semua blog sahabat tersebut. Blog Pengemis Nur Tuhan

0 127 comments:

Related Posts with Thumbnails