Rindu merantau | .:: ZULAIKHA ::.

.::duit sewa rumah::.

Tuesday, April 3, 2012

Rindu merantau

Assalamualaikum! Selamat pagi!

 

Tingkatan 1 hingga 5 = 5 Tahun

Matrikulasi = 1 Tahun

Universiti = 4 Tahun

Total = 10 Tahun.

Sepuluh tahun dah rupanya aku duduk jauh (jauh la sangat) dari family. Eceh.. Sebenarnya tak de la jauh mana, sebab boleh je train komuter tu sampai kat setiap tempat aku merantau tu..

 

Bila dah duduk kat rumah ni, baru aku sedar yang best jugak merantau ni.. haha.. Nak tahu apa yang best, kamu kena la merantau jugak. Muahaha…

 

Kalau dulu, tiap kali nak balik kolej, mesti rasa berat hati. Sampaikan sem last kat U, aku boleh postponed balik kolej ke hari isnin. Mentang – mentang la hari isnin tak ada kelas.. hehe.. Sekarang ni mana ada lagi dah.. huhu… Duduk je la kat umah sampai kawen. Opss.. Over tu.. Sampai posting la kot.. (Posting dengan kawen mana dulu ek? haha..)

 

Bila fikir-fikir balik, aku rasa teruk pulak. Huhu.. Dulu orang bagi merantau sibuk cakap “Lamanya”.. Tapi sekarang baru rasa rindu zaman dolu-dolu.. Serius ohhh.. Boleh tak nak balik ke zaman sekolah?

 

Okey la.. Cakap macam mana pun tak mungkin aku balik ke zaman dulu kala.. Hidup mesti diteruskan… Selamat maju jaya! :)

 

p/s: Teringin nak posting kat johor. Hahaha.. Boleh aku teruskan dengan hajat hati (Tak boleh la cerita apa hajat hati aku.. hehe)… Tapi mak macam tak bagi je kerja jauh-jauh… Hurm….

2 127 comments:

aindzaya said... [Reply to comment]

salunya camnie la kan manusia..dah sekolah..tringin masuk u,,da masuk u teringin giler2 nak keje..pastu dah keje,,gila2 plak rindu nak balik zman sekolah.hehew.

zulaikha said... [Reply to comment]

@ain dzaya

lumrah manusia memang macam tu kan~ huhu..

Related Posts with Thumbnails