Ada chemistry... | .:: ZULAIKHA ::.

.::duit sewa rumah::.

Sunday, May 20, 2012

Ada chemistry...

Hi Chemistry, rupa - rupanya kita ni ada chemistry jugak ye!! :)


Firstly, lot of thanks to Alumni SMK Sungai Pusu sebab sudi jemput saya untuk jadi fasi subjek Kimia bagi Detention Class yang dijalankan 19 May lepas. Actually tawaran tu diterima dengan perasaan yang bercampur - baur. Excited dan takut. Don't know why bila melibatkan sekolah dan asrama saya jadi excited! Maybe sebab kenangan yang banyak kat situ kot~ Selain dari rasa teruja tu, saya juga rasa takut sebab dah lama tinggal subjek Kimia, and now kena ajar adik - adik form 4 dan form 5 subjek tu!! Jadi, berbekalkan ilmu yang masih diingat (sebab kena ajar adik jugak kat rumah) maka saya terima tugas ni.


Berat jugak rasanya ajar Kimia ni memandangkan saya ingat part kira - kira je. Part baca - baca mostly dah tak berapa ingat sangat. Huhu. Terpaksa la diorang baca sendiri sebab saya tak dapat nak terangkan dengan lebih lanjut. Maaf la ye.


Tapi, part yang saya paling suka ialah part jawab soalan. Ouh, walaupun skema jawapan diberi, saya kena cuba buat soalan tu dulu okey. Nanti diorang tanya, tak la terkujat! Dan masa jawab soalan tu serius rasa macam zaman dolu - dolu. Ala.. Zaman form 4 form 5 dulu tu~~


Tapi........


Bila tengok keliling, semua junior2. Ada yang baru habis matrik dan asasi. Time tu tersedar sekejap, dah tua saya ni ye. =.=' Huhu..

0 127 comments:

Related Posts with Thumbnails