kenali musuh: kekuatan dan kelemahannya. | .:: ZULAIKHA ::.

.::duit sewa rumah::.

Friday, July 23, 2010

kenali musuh: kekuatan dan kelemahannya.

Hye.. Jumpa lagi dalam entry kali ni. Tajuk entry kali ni agak ganas ye. Tapi jangan risau sebab pengisiannya tak seganas tajuk...


Jujurnya, masa nak taip entry ni Zu masih lagi tak mempunyai kekuatan yang mantap untuk berdepan dengan musuh Zu ni. 



Nama saintifik: Periplaneta americana 
Nama panggilan: Lipas.
Famili: Serangga.
Pengenalan utama: Bersayap, bersungut dan berwarna hitam.
Markas (lokasi): di Tanah
Habitat: dalam tanah / tempat lembap
Makanan kegemaran: Sampah sarap.

(maaf. gambar musuh tak boleh nak letak dalam ni. Allergic.)

Aktiviti dan kelakuan: 

1- mencari tempat yang sesuai untuk dijadikan habitat.
2 - Akan terbang apabila diancam musuh.
3 - Wujud pada zaman dinasor.


  Kelemahan:

1. Semburan racun serangga. Kalau tak ada RIDSECT COCKROACH BAITS, ridsect aerosol yang biasa pun ok. Janji dia pening, senang kita nak belasah dia sampai lunyai. hahahah.



Haaaa!!! ambik ko!!

2. Panggil je sesiapa yang bagi servis untuk hapuskan mereka.!

tambahan...

3. Letak naftelena ( orang panggil ubat gegat.) nanti dia tak datang la.. hehe..

4. Jaga kawasan sekitar. Jangan bagi peluang dia menumpang kat rumah.! hahaha...


hmmm.. tulis pasal musuh ni tak best sangat la. Kita stop sampai sini je la ye..Semoga hari kita bertambah baik dari semalam.....


salam sayang;
-zulaikha-

8 127 comments:

Sharinginfoz said... [Reply to comment]

tension kan dengan benda alah ni

AiZ said... [Reply to comment]

aiz sayang lipas.. kesian nak bunuh

n@m@n said... [Reply to comment]

jangan ada musuh dalam selimut sudahhhhh!!

hehe

zulaikha said... [Reply to comment]

@sharing infoz:
memang.. tension sangat! kalau dia hidup n jalan sana sini lagi tention..

zulaikha said... [Reply to comment]

@aiz:
wahh.. bagus2.. boleh la akk panggil aiz kalau ade lipas kat cni..

zulaikha said... [Reply to comment]

@cikgu naman:
ohhhh... itu mintak dijauhkan sangat2!

huhu...

nawza_terbaek said... [Reply to comment]

hahahaha....sume girl mang camnie erk??? takut lipas...
hahahah...kakak2 wan pon camtu semua...hahaha

zulaikha said... [Reply to comment]

@wan:
o0o0.. gelak ehh...xpe2...

tak semua gurl camni.. roomate Zu ok je..

kakak wan pun takut? leh la jadi geng camni.. ehehheh..

Related Posts with Thumbnails